niedziela, 1 stycznia 2017

Na nowy rok

W zasadzie większość osób robi sobie jakieś postanowienia, albo podsumowania. Być może dlatego, że po sylwestrze większość wstaje na lżejszym lub cięższym kacu, bywa że moralnym. 
Ja nic z tych rzeczy. Ot symboliczny przedział minionego czasu, zmiana cyferki w datowniku, nie robi na mnie większego znaczenia. Można sobie dywagować co się wydarzy  w przeciągu następnych 365 dni. 
 Będziemy słuchać kłótni. Ooo to na pewno. Pokłócą się eksperci polityczni. wszystkich frakcji "pro" i "anty". I tu przyszedł mi do głowy pewien wierszyk Brzechwy... Ponieważ moda odwieczna jest na noworoczne szopki, przygotowałem dla czytelników jedną na kanwie nieśmiertelnego klasyka "Na straganie". Zilustrowałem go naprędce sporządzoną mieszkanką warzywną...



Na mównicy w dzień sejmowy
Takie słyszy się rozmowy:

"Może pan się o mnie oprze,
Pan tak więdnie, panie pośle"

"Cóż się dziwić, mój obywatelu,
o demokrację walczę od dni wielu

Patrzy na nas Polska cała
Trudno wszystkich robić w wała!"

Rzecze na to Nowoczesna aktywistka:
"Na to dobra jest polityczna czystka!"

KOD po brzuszku UBecję klepie:
"Jak tam, leci? Byłaś w sklepie?"

"Oj tak, mój drogi KODzie,
Mimo krzyku nie przymrę głodem.

Lecz opozycja - z tą jest gorzej:
Blada, chuda, spać nie może."

"A to pechu" -
Westchnął Petru.

Naród nadal stroni od Schetyny,
Choć ten bardzo mądre robi miny:

"Mój narodzie, mój kochany,
Czyżbyś nie dość miał już dobrej zmiany?"

Naród tylko nań spode łba łypa:
"Niech no pan czym prędzej zmyka!"

Zaszumiały w parku drzewa
Kukiz nawet nie zaśpiewał.

"A to pechu" -
Westchnął Petru.

Naraz słychać głos Kaczora:
Na moje rządy przyszła pora!"

Na nic nawet jakieś trybunały
Gdy Rzepicha wiatry wysiudały

"Mam też prezydenta i premiera!" -
Tylko oponuje wciąż Bruksela.

"Widzieliście, jaka krewka!" -
gdy w jej ręku kij i marchewka?

"Jeszcze my! Opozycja!"
Cicho, nie otwierać pyska!

"Niech rozsądzi nas suweren!"
"Co, suweren?! Ten nic nie wie!"

Ma obraz telewizji i szpalty gazety
sam z siebie nie myśli niestety...

A suweren rzecze smutnie:
"Moi drodzy, po co kłótnie,

Po co wasze swary głupie,
I tak jesteśmy na kamieni kupie!"

"A to pechu" -
Westchnął Petru.

10 komentarzy:

  1. No nie będę się powtarzać.Albo będę - zdolniacha z Ciebie:D Dobrego roku życzę:)
    Anastazja

    OdpowiedzUsuń
  2. He he dobre :)
    Wszystkiego najlepszego! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo zgrabnie zrymowane,
    nieźle zaobserwowane,
    dla nas fajna to rozrywka,
    uśmiech nam nie schodzi z pyska:-)
    Wszystkiego dobrego w nowym roku :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie podsumowuję i nie postanawiam. Widzę za to u Ciebie noworoczny przypływ weny:) wiersz jest przedni:)
    Dziękuję i Tobie życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.
    p.s. no to wystawiłeś moją cierpliwość na wielką próbę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za rok będzie mały stresik, jak nie trafię.

      Usuń
  5. Dobre !!! nazwałabym to "szopką" poselską. Dobra zmiana tak często zapowiadana, marzy się nam już od zarania -dziejów, a wciąż marzenia pozostają do spełnienia;

    zatem niech spełnią te życzenia;zdrowia, szczęścia, powodzenia [pomyślności]; pokoju i spokoju- Tobie,każdej bliskiej sercu osobie, ojczyźnie i... posłom, aby nam od tej pory głosili już nie "dobrą zmianę: lecz tylko Dobrą Nowinę.
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Po co wasze swary głupie,
    I tak jesteśmy ...w...

    Jakoś inny rym mi w głowie sam ułożył

    OdpowiedzUsuń